Natuurberichten

Pagina 5 van 1530 - 15291 Resultaten

Myriophyllum rubricaule te midden van Myriophyllum aquaticum

Om risicovolle invasieve waterplanten beter te kunnen herkennen heeft de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) een herziene veldgids invasieve waterplanten uitgebracht. Herkenning is vaak lastig, maar wel belangrijk zodat..

Lees verder 10 april 2024   1 week oud

De bermen van snelwegen in Nederland gelden niet als de meest paddenstoelenrijke plaatsen. Toch zijn er mycologen die hier geregeld naar paddenstoelen zoeken omdat ze er een andere mening op na houden. In de berm van de snelweg A8..

Lees verder 10 april 2024   1 week oud
Een kamsalamander wordt onderzocht op ziekteverschijnselen.

Amfibieën nemen wereldwijd af door verschillende ziektes, waarbij schimmels een grote rol spelen. Door onderzoek leren we steeds meer over de complexe interacties tussen de vaak invasieve schimmels, de amfibieën en hun omgeving...

bontbekplevier

Bontbekplevier is zeldzame strandbroeder en gewone grootoorvleermuizen verhuizen deze maand. ..

Gewone margriet

De eerste mooie dagen gaan vaak gepaard met een bezoek aan het tuincentrum. Veel mensen weten niet dat het belangrijk is om te kiezen voor inheemse biologische planten, en kopen met alle goede bedoelingen in het tuincentrum een..

Lees verder 9 april 2024   1 week oud
Morphotypes of Tubastraea on the platform's submerged sections, March 2017.

Koraalecosystemen zijn kwetsbaar voor invasieve soorten, waardoor ze uit balans gebracht kunnen worden. Zulke soorten worden onbedoeld getransporteerd, zoals blijkt uit onderzoek op een halfafzinkbaar platform dat afgemeerd lag..