Natuurberichten

Pagina 2 van 895 - 8946 Resultaten

Niet eerder was er zo’n compleet overzicht van hoe klimaatverandering onze gezondheid beïnvloedt. De Kennisagenda toont de invloed op hittestress, allergieën, infectieziekten, voedselgebonden ziekten, luchtkwaliteit en..

Lees verder 13 juni 2019   4 dgn oud

Pootafdrukken, eet- en prooiresten, holen, nesten, uitwerpselen en braakballen… Annemarie van Diepenbeek uit Veghel weet er álles over. Ze staat dan ook bekend als de ‘moeder der spoorzoekers’ en inspireert anderen door middel van..

Lees verder 13 juni 2019   4 dgn oud

Na de onweersbuien van de afgelopen dagen is de kans groot dat er weer boleten gaan verschijnen, net als het afgelopen jaar. We zijn erg benieuwd of we in 2019 weer spectaculaire vondsten gaan doen. In 2018 hebben we met hulp van..

Lees verder 12 juni 2019   5 dgn oud

In natuurgebied De Biesbosch is een nieuwe soort regenworm voor Nederland ontdekt. Dat is zondag bekend gemaakt in het BNNVARA-programma Vroege Vogels op NPO Radio 1. Het gaat om de Engelse dwergworm (Murchieona muldali). Het..

Lees verder 11 juni 2019   5 dgn oud

Geen balkon is te hoog, te winderig of te warm voor vogels. En ook een klein balkon kan veel voor ze betekenen. Maak uw balkon in een mum van tijd vogelvriendelijk met deze zes tips...

Lees verder 11 juni 2019   6 dgn oud

We treffen elkaar bij het Osse Natuur- en milieueducatiecentrum annex Kinderboerderij Elzenhoek waar beide heren zojuist in een groen jasje, op de foto zijn gezet. Jos: "We leren zelf nog steeds bij; het is oneindig. En het gaat..

Lees verder 10 juni 2019   1 week oud

Het Programma Aanpak Stikstof (PAS) moet definitief op de helling. De Raad van State heeft zich in zijn beslissing aangesloten bij de eerdere kritiek van het Europese Hof van Justitie. Dit is voor de kwaliteit van onze natuurlijke..

Lees verder 10 juni 2019   1 week oud

Welke vlinders zie je in jouw tuin? Als je erop gaat letten, zie je steeds meer en kun je de vlinders herkennen en een naam geven. De Jaarrond Tuintelling organiseert, samen met De Vlinderstichting en de KNNV op verschillende..

Lees verder 9 juni 2019   1 week oud

Wereldwijd gaat het slecht met de populatie steuren in de grote rivieren. Een Europees actieplan moet zorgen voor meer internationale bescherming van de acht steurensoorten die in Europa voorkomen. En dus ook voor de Europese..

Lees verder 9 juni 2019   1 week oud

De gemeente Amsterdam heeft bestuivers hoog in het vaandel staan. Bijen en vlinders gaan landelijk sterk achteruit en worden steeds afhankelijker van bermen, tuinen en openbaar groen. Daarom doet de gemeente veel aan ecologisch..

Lees verder 8 juni 2019   1 week oud