Natuurberichten

Pagina 11 van 983 - 9822 Resultaten

De grauwe gans heeft kuikens en bosuiljongen vliegen uit...

Lees verder 30 april 2020   3 wkn oud

In Nederland waren tot voor kort slechts drie soorten morieljes bekend. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat er naast deze soorten nog minstens drie andere morieljesoorten in ons land voorkomen, namelijk de Hersenkronkelmorielje,..

Lees verder 29 april 2020   3 wkn oud

Ruim de helft van de 355 gemeenten in Nederland gebruikt bacteriepreparaten of aaltjes tegen de eikenprocessierups. Deze biologische middelen doden niet alleen eikenprocessierupsen, maar ook de rupsen van ruim 100 soorten..

Lees verder 29 april 2020   3 wkn oud

De afgelopen twee jaar zijn extreem droog en warm geweest, waardoor veel soorten eerder in het jaar tevoorschijn kwamen dan gewoonlijk. Dit jaar lijkt niet veel anders met de zomerse temperaturen van de maand april. Dit geldt ook..

Lees verder 29 april 2020   3 wkn oud

ARK Natuurontwikkeling staat voor natuur die zoveel mogelijk haar gang mag gaan. Onze ambitie is om nieuwe natuurgebieden te ontwikkelen met een grote rijkdom aan landschappen, planten en dieren. ARK'er Jeroen Helmer maakte een..

Lees verder 29 april 2020   4 wkn oud

Eieren van de grote bonte specht en bloemen tussen de tegels...

Lees verder 29 april 2020   4 wkn oud

Drie wisentstieren uit het Kraansvlak zijn eind maart gezond aangekomen in hun nieuwe omgeving. Twee dieren zijn verhuisd naar een natuurgebied in Tsjechië en een derde stier is na een kort transport aangekomen in de provincie..

Lees verder 28 april 2020   4 wkn oud

Op 12 april werd in Terneuzen de eerste bevestigde waarneming gedaan van een Aziatische hoornaar dit seizoen. Dat is een maand eerder dan vorig jaar. Toch zijn bijna alle wespen die nu rondvliegen koninginnen van andere soorten,..

Lees verder 28 april 2020   4 wkn oud

Onder de rook van Nijmegen, aan de uiterwaarden van de Waal, ligt Buitenplaats Oosterhout. Veertig hectare, grotendeels bos, een perceel kruidenrijk grasland, een prachtig landhuis met tuin en een zeer betrokken en bevlogen..

Lees verder 28 april 2020   4 wkn oud

Blauwborst legt eerste eieren en steeds meer libellen zichtbaar...