Natuurberichten

Pagina 32 van 1531 - 15306 Resultaten

Adder

In april start kennisorganisatie RAVON (Reptielen Amfibieën Vissen Onderzoek Nederland) met een gloednieuw cursusaanbod. Met de Basiscursus Reptielen en de Basiscursus Vissen kan iedereen van experts leren over de in Nederland..

Lees verder 3 februari 2024   2 mnd oud
Palaemonidae shrimp (Pontonia manningi) photographed on Curaçao.

Uit een recent gepubliceerd rapport blijkt dat de Nederlandse Cariben 46 soorten steurgarnalen herbergen waarvan er 24 voor het eerst zijn waargenomen voor een of meer van de eilanden, en één soort die nieuw is voor de..

Lees verder 3 februari 2024   2 mnd oud
Vijfbladige wingerd (Parthenocissus quinquefolia)

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit heeft, in samenwerking met Naturalis Biodiversity Center en Staatsbosbeheer, een veldgids gemaakt met bomen en struiken die van nature niet in Nederland voorkomen. De gids helpt deze..

roodkopwinteruil

Roodkopwinteruil vliegt alweer en op zoek naar zwarte spechten...

Grutto in een grasland

De provincie Utrecht stelt dit jaar bijna 150.000 euro extra subsidie beschikbaar voor de bescherming van weidevogels. Dit geld kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor de aankoop van een plasdraspomp. Hiermee kunnen stukken weiland..

Lees verder 2 februari 2024   2 mnd oud
De aangelegde kades houden het regenwater zoveel mogelijk in het gebied. De buffers aan de rand van het gebied zorgen voor tegendruk in het grondwater.

Dankzij de vele regen van de afgelopen maanden staat er eindelijk weer genoeg water in de Peel. Nu kunnen de in de afgelopen jaren genomen maatregelen in dit hoogveengebied zich bewijzen. “We hebben veel werk verzet om ervoor te..