Natuurberichten

Pagina 32 van 903 - 9025 Resultaten

De Vlinderstichting en Stichting Groenkeur brengen in de loop van dit jaar een nieuw keurmerk uit voor ecologisch bermbeheer. De voorgenomen eisen van dit Kleurkeur zijn vanaf 7 maart 2019 bekend. Daarmee kunnen opdrachtgevers en..

Lees verder 8 maart 2019   4 mnd oud

Een groep onderzoekers van Wageningen Marine Research, eCOAST en Eurofins heeft een voor Europa nieuwe schelpdiersoort ontdekt: de Amerikaanse strandschelp. Op basis van zijn ecologische kenmerken en natuurlijke verspreiding..

Lees verder 8 maart 2019   4 mnd oud

Zuid-Hollanders opgelet: wil je de buurttuin uitbreiden, een houtwal herstellen, een bijenlint aanleggen of de natuurspeeltuin opknappen? De provincie Zuid-Holland verdubbelt het bedrag dat jij met crowdfunding ophaalt voor jouw..

Lees verder 7 maart 2019   4 mnd oud

Tijdens de Landelijke Vlinderdag op 2 maart werd de uitslag bekendgemaakt van de fotowedstrijd die was georganiseerd door SoortenNL en de projectgroep Natuur van Wikipedia. De wedstrijd heeft meer dan 1000 inzendingen opgeleverd..

Lees verder 7 maart 2019   4 mnd oud

Van alle factoren die bepalend zijn voor de leefbaarheid van een stad, krijgt geluid de minste aandacht. Maar geluid biedt kansen voor een gezonde leefomgeving! De nieuwe benadering 'soundscape' focust niet op het aantal..

Lees verder 7 maart 2019   4 mnd oud

Op Park Vliegbasis Soesterberg in het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug zijn in 2018 opnieuw zeldzame vogelsoorten aangetroffen. Tijdens onderzoek naar op de grond broedende vogels werden vijf territoria van de grauwe klauwier..

Lees verder 6 maart 2019   4 mnd oud

Kelderzwammen zijn berucht op bewerkt hout in gebouwen, hoewel ze het meest in de vrije natuur worden gevonden. In vochtige ruimtes, zoals kruipruimtes onder huizen, kelders en dergelijke kunnen kelderzwammen flink huishouden...

Lees verder 6 maart 2019   4 mnd oud

Het was zeer warm en dat blijft het ook nog. De ontwikkeling van de lente gaat dus op volle kracht door. Momenteel ligt de natuur ruim 3 weken voor op schema. Doe mee met het Natuurkalenderonderzoek door te melden wanneer bij jou..

Lees verder 5 maart 2019   4 mnd oud

De camera’s van Beleef de Lente van Vogelbescherming staan weer aan. Maak kennis met de cast van 2019 en gluur ongegeneerd mee in de nesten van broedende vogels. Maar pas op: Beleef de Lente kan verslavend zijn. ..

Lees verder 5 maart 2019   4 mnd oud

Bijna 40.000 molshopen zijn afgelopen weekend gezien tijdens de eerste landelijke mollen(sporen)telling. In twee dagen tijd zijn er in totaal 3600 meldingen gedaan onder andere via een speciaal meldpunt op Waarneming.nl. Ook..

Lees verder 4 maart 2019   4 mnd oud