Natuurberichten

Pagina 7 van 1010 - 10098 Resultaten

Weide- en akkervogels, bijen, vlinders en akkerkruiden. Natuur vind je niet alleen in natuurgebieden, maar ook in agrarische gebieden. “Hoe gevarieerder het gebied, hoe meer vogels en insecten we helpen”, zegt Hans Veurink van het..

Lees verder 21 juli 2020   2 wkn oud

Op de Amsterdamse Zuidas komt in 2021 ‘Sapiens’; een unieke plek waar jongeren uit de wetenschap, overheid, bedrijfsleven en kunsten met elkaar gaan werken aan projecten die onze planeet verbeteren. Naturalis Biodiversity Center,..

Lees verder 21 juli 2020   2 wkn oud

Het graspollenseizoen is alweer op zijn retour, maar het hooikoortsseizoen is daarmee niet voorbij. Wat veel hooikoortspatiënten zich niet realiseren, is dat midden in de zomer bijvoetpollen flink wat hooikoortsklachten kan..

Lees verder 21 juli 2020   2 wkn oud

Knallend springzaad en nog meer boerenzwaluwen...

Lees verder 21 juli 2020   2 wkn oud

Wat werkt echt om dier- en plantensoorten te helpen en zo de natuurlijke diversiteit te vergroten in ons landelijk gebied? Dat gaan onderzoekers, bedrijven en maatschappelijke organisaties nu samen uitzoeken in drie ‘living labs’,..

Lees verder 20 juli 2020   2 wkn oud

De afgelopen weken hebben Provinciale Staten van Noord-Brabant en Gelderland de Interprovinciale Structuurvisie Meanderende Maas aangenomen: een mijlpaal op weg naar een sterkere dijk in de gemeente Oss. Maar ook een mijlpaal voor..

Lees verder 20 juli 2020   2 wkn oud

Mensen keken in april op van twee meerdaagse natuurbranden in Nederland, maar ze kwamen niet onverwachts. Natuurbrand komt al vaak voor in ons land en onbeheersbare natuurbranden zijn een onderschat risico. Volgens..

Lees verder 20 juli 2020   2 wkn oud

De provincie Drenthe heeft er een zeldzame soort bij. Waarnemer Rick Middelbos ving op 1 juli per toeval een mannetje van de gestreepte waterroofkever in het Omgelegde Eelderdiep, ten oosten van het natuurgebied De Onlanden. Het..

Lees verder 20 juli 2020   2 wkn oud

Visdief trekt naar het zuiden en papegaaienkruid bloeit...

Lees verder 20 juli 2020   2 wkn oud

Ga je deze zomer op pad in Nederland? Gebruik dan de Nature Today app als je persoonlijke natuurgids. Ontdek de vogels, zoogdieren, planten, vlinders en libellen die daar de afgelopen vijf jaar gezien zijn door de lokale..

Lees verder 19 juli 2020   2 wkn oud