Natuurberichten

Pagina 1368 van 1530 - 15291 Resultaten

IJsselmeerspiering met paaiuitslag

Eind maart zijn in de Noordoostpolder diverse spieringen gevangen door medewerkers van RAVON tijdens een inventarisatietocht nabij het Zwarte meer. Het gaat hier om de IJsselmeerspiering. Deze vissoort heeft een beduidend korter..

Lees verder 11 april 2010   14 jaar oud
Mannetje Snotolf bewaakt en verzorgt zijn einest

De Snotolf is een fascinerende vissoort die in de winter en het vroege voorjaar onze kust bezoekt om zich hier voort te planten. Op dit moment bewaken overal langs de kust Snotolf mannetjes hun einesten. Op alle favoriete..

Wulp

De wulp is de grootste steltloper van Europa. Deze weidevogel met haar kenmerkende gebogen snavel heeft haar nest klaar: het legsel van vier eieren is compleet...

haas

Er zijn meer dan achthonderd hazen gemeld tijdens paasweekend. In Flevopolder en op de Veluwe werden echter opvallend weinig meldingen doorgegeven. Wat is daar aan de hand?..

Boomklever

Op de website www.beleefdelente.nl zijn nu wel heel bijzondere beelden te bekijken. Te zien is hoe de boomklever voor het oog van de camera haar eerste ei legt. Het zijn prachtige beelden, die normaal gesproken voor de..

Lees verder 9 april 2010   14 jaar oud
Zandraket

Opvallend zijn ze niet, maar door hun massaliteit trekken ze in het voorjaar toch de aandacht: de vele witbloeiende kruisbloemigen. Hoe zijn al deze bloemen, die soms een witte waas over akkers of omgewerkte bermen leggen, uit..

Lees verder 9 april 2010   14 jaar oud
Eikenprocessierups net uit ei

De eerste eikenprocessierupsen zijn weer uit hun ei gekropen. Zowel in Brabant als in Drenthe zijn de eerste rupsen gesignaleerd. Naar verwachting zullen alle eipakketjes in heel Nederland de komende dagen uitkomen. De..

Lees verder 8 april 2010   14 jaar oud
Kamsalamander en kleine watersal ei

De late winter en de plotselinge en sterke temperatuurstijging leidden dit jaar bij amfibieën tot een bijna gelijktijdig ontwaken uit de winterslaap van zowel vroege als latere soorten. Meer dan bij een gelijkmatige overgang van..

Lees verder 8 april 2010   14 jaar oud

De eerste duizend meldingen van vlinders uit 2010 zijn binnen, maar er zijn ook nog steeds mensen die dit jaar nog droog staan. Waar moet je zijn om je eerste vlinders te ontdekken?..

Lees verder 7 april 2010   14 jaar oud
Lepelaars, wikipedia, I, the copyright holder of this work, hereby release it into the public domain. This applies worldwide.

De eerste lepelaars zijn gearriveerd bij het Quakjeswater, Voornes Duin (ZH). Het eiland waar ze op broeden, is goed te zien vanaf het uitkijkpunt. Kom zelf kijken naar deze mooie witte vogels...