Natuurberichten

Pagina 1406 van 1532 - 15316 Resultaten

Eetbare processagarnaal01

Processa garnalen vormen een kleine familie (Processidae) waarvan slechts vier soorten op de Nederlandse kust voorkomen. Het zijn voor onze kust allemaal zeldzame, tot zeer zeldzame soorten. Er is slechts één locatie in de..

Lees verder 13 november 2009   14 jaar oud
atalanta1-klein

De meeste dagvlinders zijn inmiddels in overwintering. Als het even mooi weer is zijn er nog wel vlinders te zien en de atalanta wordt nog het meest gemeld. ..

Lees verder 12 november 2009   14 jaar oud
Geel schorpioenmos, UW-Stevens Point Freckmann Herbarium, Use and reproduction of these photographs  is authorized for educational or other noncommercial purposes without prior permission but acknowledgement must be given to both the UW-Stevens Point Freckmann Herbarium and the photographer.  Use or reproduction of the photographs for commercial purposes is prohibited without prior written permission of the copyright holders. Please e-mail the Herbarium's webmaster ( mblack@wisc.edu ) for information.

In natuurgebied De Hel ten oosten van Veenendaal (UT) is tijdens planteninventarisaties het in Europa uiterst zeldzame geel schorpioenmos aangetroffen. De vondst sluit aan bij de recente ontdekking van andere bijzondere..