Natuurberichten

Pagina 4 van 1000 - 9994 Resultaten

Het is inmiddels zomer, maar in het Waddengebied is het broedseizoen nog steeds in volle gang. Vooral in broedkolonies is het een drukste van jewelste. Uit de lucht worden de broedkolonies van visdiefjes, kluten en andere vogels..

Lees verder 1 juli 2020   1 week oud

Doornappel bloeit en gruttotrek is begonnen...

Lees verder 1 juli 2020   1 week oud

De laatste jaren is er een hausse aan initiatieven ontstaan om de insecten te ‘helpen’. Vooral het inzaaien van nectarrijke planten is populair. Goed bedoeld en hartverwarmend, maar hieronder worden, met als voorbeeld Groot..

Lees verder 30 juni 2020   1 week oud

Slechts 66 hectare telt het Workumer Nijlân aan de voet van de Friese IJsselmeerdijk. Klein in oppervlakte, maar groot in het aantal Rodelijst-planten. Eén van deze soorten is de harlekijn, een orchidee. Dit voorjaar telde..

Lees verder 30 juni 2020   1 week oud

Edelherten vormen roedels en tweede nest boerenzwaluw komt uit...

Lees verder 30 juni 2020   1 week oud

De koolwitjes hebben hun tweede generatie. Vliegend zijn ze lastig uit elkaar te houden, zeker omdat we sinds een paar jaar, naast klein geaderd witje, klein koolwitje en groot koolwitje ook scheefbloemwitje hebben. Deze..

Lees verder 29 juni 2020   1 week oud

Een zonnige zone bij bosgebied de Heiningen en twee poelen bij golfclub Toxandria. Boomkikkers en andere dieren kunnen binnenkort via Breda, van Gilze en Rijen naar Alphen en Chaam, en weer terug. De ecologische verbindingszone..

Lees verder 29 juni 2020   1 week oud

Scholeksters slaan hun vleugels uit en kaardenbollen staan in bloei...

Lees verder 29 juni 2020   1 week oud

Eikenprocessierups, buxusmot en mug: er zijn genoeg plagen die ons de kriebels bezorgen. Maar veel meer insectensoorten zijn juist onmisbaar en verdienen aandacht omdat het slecht met ze gaat. Het nieuwe lectoraat ‘Ecologisch..

Lees verder 28 juni 2020   1 week oud

Grote giftige bloemen en verborgen vogels...

Lees verder 28 juni 2020   1 week oud