Natuurberichten

Pagina 1 van 982 - 9819 Resultaten

LandvanWaarde is een nieuw model voor agrarisch natuur- en landschapsbeheer in Nederland. Het is ontstaan vanuit de conclusie dat het niet goed gaat met de biodiversiteit in het boerenland en dat de bestaande subsidiesystematiek..

Lees verder 26 mei 2020   7 uur oud

Het jaar 2020 is nog niet eens halverwege, en nu al is er een record gebroken. In de Braziliaanse Amazone werd dit jaar een natuurgebied van 120.000 hectare ontbost: een gebied groter dan de Veluwe! Dit is een toename van ruim 55..

Lees verder 26 mei 2020   13 uur oud

Bereid u vast voor op het vinden van een jonge vogel, die eruit ziet alsof hij beter in het nest was gebleven. Van mei tot juli wordt Vogelbescherming namelijk platgebeld met de vraag: wat moet ik doen met een gevonden vogeltje?..

Lees verder 26 mei 2020   16 uur oud

Op steeds meer plekken in Nederland plant men bomen en struiken die voedsel of andere waardevolle producten opleveren. Denk aan walnoten, hazelnoten, kastanjes en fruit zoals rode bes en honingbes. Maar ook populieren om kisten of..

Lees verder 26 mei 2020   18 uur oud

Deze week begint de piekperiode van het graspollenseizoen. Ruim twee miljoen Nederlanders met een graspollenallergie zullen ernstige hooikoortsklachten ondervinden. Door de droogte is een vroege piek mogelijk voorkomen. De droogte..

Lees verder 26 mei 2020   21 uur oud

Knoopkruid en tegendraadse waterpieper...

Lees verder 26 mei 2020   21 uur oud

De Spaanse stierspin staat op de Europese Habitatrichtlijn van beschermde soorten. Met enige regelmaat komt ze per ongeluk in ons land terecht met de import van olijfbomen. Bij een vondst ontstaat meestal consternatie, met..

Lees verder 25 mei 2020   1 dag oud

Je ziet het al wanneer je langs de natuurgebieden Vlijmens Ven en Vughtse Gement rijdt. Waar aan de zuidkant van Den Bosch de flats uit de grond schieten, ontwikkelt de natuur zich aan de andere kant van de Spoordijk minstens zo..

Lees verder 25 mei 2020   1 dag oud

De Vlinderstichting en de Europese koepelorganisatie Butterfly Conservation Europe (BCE) zijn voorzichtig hoopvol over de toezeggingen in de EU-biodiversiteitsstrategie voor 2030 die vorige week is gepubliceerd. Snelle..

Lees verder 25 mei 2020   1 dag oud

Jonge mollen en groenlingen verlaten hun nesten...