Natuurberichten

Pagina 2 van 945 - 9443 Resultaten

Melkveehouder Ad van Rees stimuleert de variatie aan kruiden op zijn weiland: zo maakt hij de sloten schoon en gebruikt hij aan de randen geen kunstmest. Dat is niet alleen goed voor de biodiversiteit, het kruidenrijk product van..

Lees verder 22 januari 2020   3 dgn oud

Paddenstoelen die gevonden worden in de buitenste kustduinen zijn echte buitenbeentjes. Er zijn maar weinig paddenstoelensoorten die het juist moeten hebben van de extreme omstandigheden hier. Als er een paddenstoel wordt..

Lees verder 22 januari 2020   4 dgn oud

Komend weekend barst de Nationale Tuinvogeltelling los. De grote vraag dit jaar is hoeveel pimpelmezen er geteld worden, want er lijkt sprake van een invasie. Daarom drie keer wat u nog niet wist over de pimpelmees. Wist u..

Lees verder 21 januari 2020   4 dgn oud

Het is tot nu toe een erg zachte winter. Er is nauwelijks vorst geweest en veel dagtemperaturen liggen ruim boven de vijf graden Celsius. Dit zorgt ervoor dat sommige vlinders niet in winterrust gaan, maar gewoon actief blijven...

Lees verder 21 januari 2020   5 dgn oud

Het Kenniscentrum Eikenprocessierups wil zich goed voorbereiden op de komst van de dennenprocessierups in Nederland. Hiervoor volgen we de verschillende natuurlijke vijanden van de rupsen in Spanje. Koolmezen blijken wel te weten..

Lees verder 20 januari 2020   6 dgn oud

"Buiten zijn heb ik altijd fantastisch gevonden". En: "Ik zit bijna elke dag in de natuur". Twee quotes van Vughtenaar Peter Maessen die alles zeggen over zijn liefde voor de natuur. Een liefde die hij bovendien deelt met anderen,..

Lees verder 20 januari 2020   6 dgn oud

Dode dieren zijn onmisbaar in de natuur. Het is eten en gegeten worden. ARK Natuurontwikkeling, BuitenGewoon en Staatsbosbeheer geven je vanaf vandaag weer een uniek kijkje in deze oneindige cyclus van leven en dood...

Lees verder 19 januari 2020   1 week oud

ARK Natuurontwikkeling en Natuurmonumenten werken in GrensPark Kempen~Broek al tien jaar aan het verbinden van natuurgebieden. Nu is er een reuzenstap gezet op weg naar robuustere natuur. Op vier plaatsen werden wildroosters..

Lees verder 19 januari 2020   1 week oud

Hoe vergelijken we hedendaagse biodiversiteit met die van vroeger? Om deze vraag te beantwoorden digitaliseert Naturalis Biodiversity Center de Van Groenendael-Krijger collectie. Deze verzameling tropische vlinders is in de jaren..

Lees verder 18 januari 2020   1 week oud

Van alle grote kattensoorten ter wereld worden er tenminste zeven aangetroffen in één enkel landschap op de grens van Thailand en Myanmar. Maar volgens een rapport van WWF worden deze bijzondere katten steeds meer bedreigd. WWF..

Lees verder 18 januari 2020   1 week oud