Natuurberichten

Pagina 2 van 1038 - 10379 Resultaten

Flesjes, dopjes, touwen, etensverpakkingen: rivieren dragen allerlei soorten afval met zich mee. In een omvangrijk onderzoek van Wageningen University & Research en Stichting De Noordzee verzamelden en analyseerden vrijwilligers..

Lees verder 22 oktober 2020   3 dgn oud

Eerder deze week maakte de Europese Commissie bekend dat de staat van natuur in Europa een nieuw dieptepunt heeft bereikt, en eerder dit jaar liet de artikel 17-rapportage van N2000 vergelijkbare resultaten zien. We weten dit al..

Lees verder 22 oktober 2020   3 dgn oud

Het is weer herfst en door de corona zijn veel mensen de bossen in getrokken. Daarbij vinden ze regelmatig rupsen. Nu zijn rupsen erg moeilijk op naam te brengen omdat er zoveel soorten zijn, die ook nog eens verschillende stadia..

Lees verder 22 oktober 2020   3 dgn oud

Moordende paddenstoelen nu te vinden en ruigpootbuizerd overwintert in Nederland...

Lees verder 22 oktober 2020   3 dgn oud

Wageningen Marine Research en de Sababank Management Unit (SMBU) hebben onlangs een evaluatie gepubliceerd van de effectiviteit van seizoensgebonden visverboden binnen Moonfish Bank op basis van de visvangstgegevens van de eerste..

Lees verder 21 oktober 2020   4 dgn oud

Het sikahert komt van oorsprong in Oost-Azië voor en is eind 19de eeuw als parkhert in West- en Midden-Europa geïntroduceerd. Later zijn sikaherten in diverse landen in Europa verwilderd en nu komen ze voor in onder andere..

Lees verder 21 oktober 2020   4 dgn oud

Tijdens een paddenstoelen-inventarisatie van enkele bermen in de binnenstad van Zwolle is de Roestvlekkencantharel aangetroffen. Deze soort groeit samen met Zomereik en is zeer zeldzaam. De vondst van deze bijzondere soort is een..

Lees verder 21 oktober 2020   4 dgn oud

Bever gaat de winter in, opvallend veel grote parasolzwammen te zien...

Lees verder 21 oktober 2020   4 dgn oud

De flora in een veenweidepolder als de Krimpenerwaard is anno nu niet bijzonder rijk aan soorten. De vele hectaren blauwgraslanden, veenmosrietlanden en dotterbloemhooilanden herbergden vroeger veel bijzondere flora. Slechts..

Lees verder 20 oktober 2020   5 dgn oud

De jaarlijkse vogeltrek moet wel één van de meest spectaculaire natuurfenomenen zijn. Alleen al over Nederland vliegen in voor- en najaar tientallen miljoenen vogels naar en van hun winterverblijven. Voor een deel van die vogels..

Lees verder 20 oktober 2020   5 dgn oud