Natuurberichten

Pagina 2 van 922 - 9212 Resultaten

Woon jij in Noord-Brabant en wil je meer leren over het monitoren van de plaatselijke visstand en waterplanten? Meld je dan aan voor een van de excursies, georganiseerd vanuit het Waarnemersnetwerk Noord-Brabant. Ook in het najaar..

Lees verder 8 oktober 2019   6 dgn oud

In het Nationaal Pak Zuid-Kennemerland wordt sinds 2013 onderzoek gedaan naar nestbouw en -succes van diverse soorten broedvogels. Hierbij werd een opvallende ontdekking gedaan over het verschil in gebruikt nestmateriaal tussen de..

Lees verder 8 oktober 2019   6 dgn oud

Wat kunnen wormen, sluipwespen, galmuggen en lieveheersbeestjes betekenen voor de landbouw? Om een antwoord op die vraag te krijgen, participeert de provincie Noord-Brabant in het FABulous Farmers-project. Via natuurlijke..

Lees verder 7 oktober 2019   6 dgn oud

Met de GrowApp timelapse-video’s wordt duidelijk dat de herfst van 2019 later dan de voorgaande twee jaar op gang komt. De herfstkleuring begint wel eerder dan in het zeer late 2016. De komende dagen en weken verkleurt Nederland...

Lees verder 7 oktober 2019   1 week oud

Er zijn mensen die een hekel hebben aan klimop en vinden dat deze veel te veel wordt gebruikt in tuinen en openbaar groen. Insecten zijn er echter groot fan van, want zo laat in het jaar is er niet veel nectar en stuifmeel te..

Lees verder 7 oktober 2019   1 week oud

Natuurinclusief bouwen: je hoort het gelukkig steeds vaker, maar het is nog lang niet de norm. Daar willen Natuur en Milieu Overijssel, de Provincie Overijssel en Vogelbescherming Nederland verandering in brengen. Dit doen we..

Lees verder 6 oktober 2019   1 week oud

Tropische regenwouden zijn biodiversiteitshotspots bij uitstek, maar er zijn plekken waar een enkele boomsoort de overhand krijgt. Onderzoekers van onder andere Naturalis Biodiversity Center hebben ontdekt wat de oorzaak is van..

Lees verder 6 oktober 2019   1 week oud

"De wereld staat in brand", zo meldden verschillende organisaties waaronder WNF enkele weken geleden. Helaas is deze ernstige situatie nog niet voorbij. In verschillende landen over de hele wereld grijpen de vlammen nog steeds om..

Lees verder 6 oktober 2019   1 week oud

PWN is sinds deze maand partner van Nature Today. En daar zijn we blij mee! Maar om te beginnen: wie is PWN eigenlijk?..

Lees verder 5 oktober 2019   1 week oud

Knikkend nagelkruid is een zeer zeldzame, kwetsbare plantensoort die op de Rode Lijst staat. Er is nog slechts een handjevol natuurlijke populaties te vinden in Nederland. De Bosgroepen, WUR en FLORON werken samen met..

Lees verder 5 oktober 2019   1 week oud