Natuurberichten

Pagina 2 van 1339 - 13381 Resultaten

Koolmees zonnebloem

Op 27, 28 en 29 januari gaan we weer tuinvogels tellen tijdens de Nationale Tuinvogeltelling van Vogelbescherming Nederland! Dit jaar is het feest: de Tuinvogeltelling bestaat twintig jaar. Dankzij alle tellers heeft..

Lees verder 7 december 2022   2 dgn oud
Sciurus vulgaris. Eekhoorn

Winterslaapwoensdag: eekhoorn en hamster hebben gehamsterd...

Lees verder 7 december 2022   2 dgn oud
Nature Talks

Door SoortenNL is een cursus gestart om onze Nederlandse natuur te leren kennen. Allerlei soortgroepen komen aan de orde, van paddenstoelen tot zoogdieren en van insecten tot slangen. In een uur per week wordt u bijgepraat over..

Nachtpauwoog

Hoge stikstofdepositie heeft, naast zichtbare effecten als verruiging en het verdwijnen van bijzondere plantensoorten ook een onzichtbaar effect. De chemische samenstelling van planten verandert, waardoor planteneters én dieren..

Veenhooibeestje

Tijdens monitoring – het in kaart brengen van natuurwaarden – worden geregeld bijzondere soorten waargenomen. Ook in 2022 was dit het geval bij een SNL-monitoring op het terrein van één van de leden van de Bosgroepen. In Drenthe..

Staartmees

Staartmees in knusse groepjes en zoek de gele trilzwam...

Regenworm (strooiseleter)

Hoewel de pissebedden dit jaar alweer niet winnen, staan toch de usual suspects in de Bodemdieren Top 3 van 2022. De regenwormen trekken aan het langste eind: ze eindigen net voor de spinnen en de pissebedden. De 2052 waarnemers..

EENMALIG GEBRUIK. De weleda-vlinder

Bruin. Dat is wat bij veel mensen opkomt als ze aan nachtvlinders denken. Maar als je iets beter kijkt, zie je dat ze zeker zo mooi zijn als dagvlinders en vaak ook op een subtiele manier heel kleurrijk. Het net verschenen boek..

Lees verder 5 december 2022   4 dgn oud
Grijze zeehond met pup, bijgesneden

Grijze zeehond krijgt pup en zoek de grote mantelmeeuw in de winter. ..

Leembossen in De Geelders, Het Groene Woud

In Nationaal Landschap Het Groene Woud in Brabant transformeert 101 hectare aan landbouwgrond voor altijd in natuur. Dit hebben ARK Rewilding Nederland en het Groen Ontwikkelfonds Brabant op 16 november 2022 officieel vastgelegd..

Lees verder 4 december 2022   5 dgn oud