Natuurberichten

Pagina 2 van 1049 - 10488 Resultaten

Groepen Kolganzen bestaan voor achttien procent uit jonge vogels, die deze zomer op de arctische toendra uit het ei kwamen. Dat blijkt uit speciale tellingen die tot half november werden gedaan in belangrijke ganzengebieden in..

Lees verder 20 november 2020   3 dgn oud

Zes van de zeven soorten zeeschildpadden staan als kwetsbaar, bedreigd of ernstig bedreigd op de IUCN Rode Lijst van bedreigde soorten. Veel zeeschildpadden sterven als bijvangst in de netten van de tropische garnalenvisserij...

Lees verder 20 november 2020   3 dgn oud

Drieteenstrandlopers rennen langs het strand, grote wolken spreeuwen te zien...

Lees verder 20 november 2020   3 dgn oud

Vandaag aflevering 2 uit de zesdelige videoserie 'Een Zegen in de Delta'. Een project waarin RAVON samen met vrijwilligers onderzoek doet naar de samenstelling van de juveniele visgemeenschap in de Zuid-Hollandse delta en hoe deze..

Lees verder 19 november 2020   4 dgn oud

Op vrijdagmiddag 27 november vindt de Zoogdierdag 2020 plaats. Hoewel de Zoogdierdag een jaarlijks terugkerend evenement is, biedt deze ‘dag’ een unieke ervaring. Bijna alles is anders: het betreft een halve dag, een doordeweekse..

Lees verder 19 november 2020   4 dgn oud

Op vijftig landgoederen in Overijssel is op woensdag 18 november een pronkboom geplant. Door het planten van deze pronkboom committeren de landgoederen zich aan de afspraak om op hun landgoed tijdens dit plantseizoen minstens..

Lees verder 19 november 2020   4 dgn oud

Fipronil leidt tot sterk verminderde voortplanting van koolwitjes. Fipronil is inmiddels als gewasbeschermingsmiddel in de Europese Unie niet meer toegelaten, maar in vlooienbanden voor huisdieren is het nog volop aanwezig. In..

Lees verder 19 november 2020   4 dgn oud

Roek te zien binnen bebouwde kom; baardvleermuis houdt winterslaap...

Lees verder 19 november 2020   4 dgn oud

Eén miljoen bomen voor nieuwe bossen in Nederland, dat is het doel van de campagne Nederland plant bomen waarmee de EO op 18 november 2020 van start gaat. De omroep roept, samen met Staatsbosbeheer, Stichting Nationale..

Lees verder 18 november 2020   5 dgn oud

Het skelet van T. rex ‘Trix’, de bekende Tyrannosaurus rex van Naturalis, gaat opnieuw op reis. Binnenkort vliegt een door Naturalis geprinte reconstructie naar het Dinosaur Museum in Nagasaki, Japan. Zo kan het skelet ook daar..

Lees verder 18 november 2020   5 dgn oud