Natuurberichten

Pagina 2 van 1072 - 10711 Resultaten

Als de nachttemperatuur boven het vriespunt ligt, zijn er altijd nachtvlindermeldingen. De hele winter door zijn er eigenlijk geen weken en maar heel weinig dagen zonder meldingen. In heel koude perioden of als het veel en hard..

Lees verder 21 januari 2021   2 dgn oud

Voor de kust van Delfzijl zijn in 2018 kwelders aangelegd. Een deel daarvan is ingericht als testlocatie voor kwelderontwikkeling. Onderzoekers van EcoShape onderzochten de kwelder twee jaar lang om kennis op te doen over de..

Lees verder 21 januari 2021   2 dgn oud

Zoek eitjes van de sleedoornpage en luister naar de eerste vinkenslag...

Lees verder 21 januari 2021   2 dgn oud

Lettersierschildpadden zijn voor Nederland niet-inheemse dieren die hier zijn uitgezet. Hun impact op inheemse soorten wordt als laag beschouwd, doordat ze veelal voorkomen in stedelijk gebied op locaties met lage biodiversiteit...

Lees verder 20 januari 2021   3 dgn oud

Een internationaal team van wetenschappers heeft fossielen van een tot voor kort onbekende soort mosasaurus beschreven. Mosasaurussen waren geen dinosaurussen, maar wel tijdgenoten, en net als de dino’s stierven ze uit toen 66..

Lees verder 20 januari 2021   3 dgn oud

In april 2020 heeft er een grote brand gewoed in Nationaal Park De Meinweg. Ten gevolge van deze brand ontstond er een optimale habitat voor een specifieke groep paddenstoelen. Tot nu toe werden er al 21 van deze..

Lees verder 20 januari 2021   3 dgn oud

Herken het mannetje grote bonte specht, vroege nachtvlinder vliegt al...

Lees verder 20 januari 2021   3 dgn oud

Bossen op arme zandgronden staan zwaar onder druk, onder andere door een verzuurde, slecht functionerende bodem. Ook hitte en droogte eisen hun tol. Bomen hebben het zwaar en verjonging krijgt weinig kans. Dit bosecosysteem kan..

Lees verder 19 januari 2021   4 dgn oud

Roggeneieren op het strand, bloeiend gras in de straat...

Lees verder 19 januari 2021   4 dgn oud

2021 wordt een bijzonder jaar voor de Grevelingen. In juni hopen IVN Natuureducatie, Rijkswaterstaat en Staatsbosbeheer het eerste Tiny Sea Forest ter wereld aan te leggen. Dit educatieve project is een afgeleide van de Tiny..

Lees verder 18 januari 2021   5 dgn oud