Natuurberichten

Pagina 28 van 1521 - 15205 Resultaten

eikapsel stekelrog

Op zoek naar stekelige roggeneieren en het is de toptijd voor judasoor...

Lees verder 19 januari 2024   2 mnd oud
Kikkerpoel

Gemeenten, waterschappen en de provincie Noord-Brabant slaan opnieuw de handen ineen voor het landschap. Particuliere grondeigenaren en agrariërs kunnen in 2024 en 2025 weer gebruikmaken van de Stimuleringsregeling Landschap..

Lees verder 19 januari 2024   2 mnd oud
Bont dikkopje - primair

De Vlinderstichting beschermt al 40 jaar vlinders en libellen. Overal waar deze in de natuur thuishoren, moeten ze ook daadwerkelijk voorkomen. Maar het gaat niet goed met ze. Het net opgerichte Vlinderstichting-beschermingsfonds..

Bever op burcht

Het zal niemand de afgelopen weken zijn ontgaan: het waterpeil in Nederland was hoog. De Maas, de Rijn en de IJssel stroomden op sommige plekken bijna over. Deze hoge waterstand heeft niet alleen effect op mensen, maar ook op..

Bever -  primair

Bevers hebben frisse vrijpartij en ga op zoek naar de eerste wilgenkatjes...

Jacintha Ellers

Professor Jacintha Ellers, een vooraanstaand spreker op het Dutch Caribbean nature-based solutions Symposium, besprak het evoluerende natuurbehoudsperspectief en de dringende behoefte aan ecocentrische strategieën tijdens..

Lees verder 17 januari 2024   2 mnd oud
Ondiepe voedselrijke oeverzones in de beschutting van de eilanden zijn belangrijke kraamkamers voor allerlei soorten vis (eenmalig exclusief WMR)

Onderzoekers van Wageningen Marine Research, Sportvisserij Nederland en het Nederlands Instituut voor Ecologie hebben de afgelopen jaren samen studies gedaan naar het ecologisch functioneren van de recent aangelegde..

Watersnip

IJs en sneeuw zorgen voor (een beetje) vogeltrek...

Hermelijn

BIJ12 publiceert een kennisdocument over kleine marterachtigen, de bunzing, hermelijn en wezel, met als doel deze relatief onbekende en bedreigde diersoorten beter te kunnen beschermen. ..

Lees verder 16 januari 2024   2 mnd oud
Kitesurfen

Vogels en natuur beschermen kunnen hand in hand gaan met recreatie – mits iedereen zich aan de regels houdt. Handhavers spelen daarbij een belangrijke rol. Maar die doen hun werk vaak onder moeilijke omstandigheden, blijkt uit een..

Lees verder 16 januari 2024   2 mnd oud