Nature Today

Natuurberichten

Pagina 3 van 793 - 7925 Resultaten

De provincie Flevoland wil de maatschappelijke en economische waarde van natuur vergroten door natuur te beschouwen als meer dan alleen technocratische natuurdoeltypen en instandhoudingsdoelstellingen. Natuur is in de ogen van de..

Lees verder 8 januari 2018   1 week oud

Maart en april zijn de topmaanden voor de tweestreepvoorjaarsuil. Deze forse bruine nachtvlinder wordt dan op veel plaatsen in Nederland gezien, zowel gelokt met licht als met stroop. Hoewel het een echte voorjaarsuil is, zijn er,..

Lees verder 8 januari 2018   1 week oud

In 2017 publiceerden de partners van Nature Today 819 natuurberichten op NatureToday.com. Hieronder de 25 natuurberichten die in 2017 het meest gelezen zijn. De bijna 700 duizend bezoekers lazen bij elkaar zo’n 1,8 miljoen keer..

Lees verder 7 januari 2018   1 week oud

FLORON en Tuintelling.nl vroegen plantenliefhebbers om tussen Eerste Kerstdag en dinsdag 3 januari een uur te gaan te zoeken naar bloeiende planten. Door de uitzonderlijk warme laatste dagen van 2017 werden meer bloeiende planten..

Lees verder 7 januari 2018   1 week oud

De Europese wilde kat is in Nederland bezig aan een heuse comeback. Vanuit de Eifel en Ardennen vindt de wilde kat zijn weg terug naar het Limburgse Heuvelland. Uit onderzoek in opdracht van ARK Natuurontwikkeling blijkt dat in..

Lees verder 7 januari 2018   1 week oud

Vogelakkers zijn ontwikkeld als foerageergebied voor de grauwe kiekendief, een zomergast die voornamelijk veldmuizen eet. Maar gebruiken andere muizenetende roofvogels zoals de blauwe kiekendief en ruigpootbuizerd dezelfde..

Lees verder 5 januari 2018   1 week oud

Nederland heeft het natuurbeleid sterk omgevormd. Met de herijking en omvorming van de Ecologische Hoofdstructuur tot Natuur Netwerk Nederland is het beoogde oppervlak verkleind, de kwaliteitsambitie verhoogd, de uitvoering bij de..

Lees verder 5 januari 2018   1 week oud

Veel dieren gaan in winterslaap of proberen de kou te vermijden in de winter. Maar hoe overleef je de winter als je voornamelijk in het water leeft, zoals de bever?..

Lees verder 4 januari 2018   1 week oud

In januari en februari denken nog niet veel mensen aan vlinders, maar de eerste soorten zijn toch echt al actief! Naast de winteruilen en voorjaarsspanners vliegen ook de meidoornspanners. Deze zijn in Nederland maar van een paar..

Lees verder 4 januari 2018   1 week oud

De Groene glibberzwam is uitgeroepen tot Paddenstoel van het jaar 2018. De Groene glibberzwam wordt vaak gevonden op plaatsen waar andere zeldzame paddenstoelen voorkomen. Ze wordt daarom beschouwd als een zogenaamde..

Lees verder 3 januari 2018   2 wkn oud