Natuurberichten

Pagina 124 van 984 - 9838 Resultaten

Tien jaar geleden werden in het Arboretum Poortbuiten in de Lutte (OV) kleine witte oorvormige paddenstoeltjes gevonden op enkele soorten Topkapselmos. Het bleek te gaan om het zelden gemelde Kringmosoortje. Nu, januari 2019,..

Lees verder 23 januari 2019   1 jaar oud

Tien dagen geleden lag de natuur nog een maand voor op schema en kregen we zeer bijzondere natuurwaarnemingen (winterappels). Door de onverwachte weersomslag krijgt de natuur het opeens flink voor de kiezen en staat de..

Lees verder 23 januari 2019   1 jaar oud

Vogelpootjes zijn klein, dun en bloot. Die bevriezen met al die nachtvorst. Tenminste, dat zou je denken, want onze tenen redden het vaak niet zonder bescherming. Maar vogelpoten bevriezen níet. Hoe is dat mogelijk?..

Lees verder 22 januari 2019   1 jaar oud

Provinciale Staten van Noord-Brabant heeft het Provinciaal Inpassingsplan 'PAS Leegveld, Deurne' vastgesteld. Dit ter uitvoering van het Programma Aanpak Stikstof (PAS) in Natura 2000-gebied Deurnsche Peel en Mariapeel. Een..

Lees verder 22 januari 2019   1 jaar oud

Zoals de naam al aangeeft zijn de voorjaarsspanners vlinders die vroeg in het jaar vliegen. De vliegtijd begint al in januari, maar de top ligt meestal in februari en maart. Dit jaar zijn er in de relatief warme januariweken al..

Lees verder 21 januari 2019   1 jaar oud

De Limburgse Terrassenmaas is een in geologisch en landschappelijk opzicht uniek gebied in Europa, ontstaan doordat de zich in het landschap insnijdende rivier haar loop steeds heeft verlegd en zo een prachtig terrassenlandschap..

Lees verder 21 januari 2019   1 jaar oud

Nederlanders realiseren zich niet welke schat aan natuurinformatie beschikbaar is voor elke locatie. Nature Today Go gaat deze rijkdom zo beschikbaar maken dat je altijd en overal ziet wat er in de natuur om je heen gebeurt, welke..

Lees verder 20 januari 2019   1 jaar oud

Waar speelde jij vroeger als kind het liefst? Op een grote grijze stenen vlakte met een zandbak en een klimrek erop, of in een groen gebied met boomstammen, klimpalen en struiken? Een volledig stenen schoolplein is niet meer van..

Lees verder 19 januari 2019   1 jaar oud

Steden zijn volledig ingericht naar de behoeften van de mens. Toch zijn er zoogdiersoorten die erin slagen om te leven onder stedelijke omstandigheden. Of een soort hiertoe in staat is, ligt aan een aantal factoren. Sommige..

Lees verder 18 januari 2019   1 jaar oud

De Europese Commissie is onlangs gestart met de fitnesscheck van de Kaderrichtlijn Water. De vraag is of deze Europese wetgeving voor waterkwaliteit voldoet, of dat er iets aan schort. Diverse lidstaten, waaronder Nederland,..

Lees verder 17 januari 2019   1 jaar oud