Natuurberichten

Pagina 2 van 1309 - 13081 Resultaten

Recreatie op de Veluwe

Uit een enquête van de Heimans en Thijsse Stichting blijkt dat 91% van de natuurliefhebbers vindt dat de recreatie in de afgelopen tien jaar is toegenomen. Er blijkt een zeer grote wens naar meer toezicht, handhaving en..

Naturalis onderzoeker Sylvia Mota de Oliveira bovenop de ATTO toren

In het hart van het Amazoneregenwoud staat een toren van driehonderd meter hoog. Daar verzamelen wetenschappers van Naturalis stuifmeel en schimmelsporen in de lucht om beter te begrijpen hoe ecosystemen zich ontwikkelen...

Slakken

Nachtelijke slakken en op zoek naar egels. ..

Suillus grevillei 1, Gele ringboleet,

Precies honderd jaar geleden waren de gevolgen van de grote droogte in 1921 nog goed merkbaar in de natuur. In zijn column over paddenstoelen gaat Jac. P. Thijsse in op de effecten. Hij schrijft ook over het belang van de..

Levendbarende hagedis - primair

SoortenNL is de koepel van soortenorganisaties in Nederland. Door het stimuleren van duizenden vrijwilligers voor het verzamelen van waarnemingen en uitvoeren van toegepast onderzoek levert dit kennisnetwerk een belangrijke..

kromzitter rups - primair

De gevolgen van het teveel aan stikstof voor de natuur zijn complex en voor veel mensen blijven ze onduidelijk en vaag. Maar de overmatige stikstofdepositie heeft wel degelijk hele concrete gevolgen voor planten en dieren in ons..

Watervogeltellers in actie

Speciaal voor vogelaars die hun kennis willen bijspijkeren heeft Sovon de online watervogelcursus ontwikkeld. In vijf delen leer je met zelfstudie meer dan honderd soorten herkennen die je in het winterhalfjaar in Nederland kunt..

Bodemdierendagen 2022

Klaar voor de start? Graven maar! Tijdens de 8e editie van de Bodemdierendagen zoeken weer vele honderden mensen in het hele land als citizen scientist mee naar dat onmisbare leven onder onze voeten. Dit jaar met speciale aandacht..

Banner Bodemdierendagen

Bodemdierendagen van start en smient is er weer...

vliegenorchis - primair

Lees verder 22 september 2022   4 dgn oud