Natuurberichten

Pagina 2 van 1105 - 11043 Resultaten

Het Meuleman

Op Landgoed Het Meuleman in Overijssel zijn maatregelen uitgevoerd om het bos te revitaliseren en de biodiversiteit te verrijken. Door de maatregelen zal het bos meer CO2 vastleggen én is het beter bestand tegen de gevolgen van..

Lees verder 13 april 2021   2 dgn oud
Groene kikker

Groene kikkers nu echt wakker, dotterbloem bloeit...

Lees verder 13 april 2021   2 dgn oud
Drooggevallen Keijenhurkven

De Werkgroep Natuur en Landschap Oost-, West- en Middelbeers stuurde eind vorig jaar een brandbrief met een noodkreet over de verdroging van de Landschotse Heide naar een aantal betrokken instanties. Onlangs ontvingen ze antwoord...

Lees verder 12 april 2021   2 dgn oud
Bevertjes. Briza media

De hooilanden bij Wageningen worden sinds de jaren vijftig intensief onderzocht. Tussen 1950 en 1990 daalde de diversiteit aan plantensoorten hier sterk en vond een scherpe stijging plaats van de stikstofdepositie. Vanaf 1990..

Lees verder 12 april 2021   3 dgn oud
Glechoma hederacea. Hondsdraf

Hondsdraf bloeit, Canadese gans legt eieren...

Lees verder 12 april 2021   3 dgn oud
Veluwe

Deze week verscheen het rapport 'Stikstof en natuurherstel', geschreven door elf vooraanstaande wetenschappers op het gebied van stikstofecologie en biodiversiteit. De conclusie van de wetenschappers is duidelijk. Om natuur te..

Lees verder 11 april 2021   3 dgn oud
Plasticvervuiling op Bonaire

Plasticvervuiling is een wereldwijd probleem en er wordt mondiaal gewerkt aan het verbieden van wegwerpproducten zoals plastic tasjes, rietjes en styrofoam maaltijdverpakkingen. Ook de overheid op Bonaire is voorstander van..

Lees verder 11 april 2021   3 dgn oud
Toekomstbeeld Dommeldal (zonder tekst)

ARK Natuurontwikkeling is in het Dommeldal gestart met de versterking van het stroomgebied van de Dommel. Natuurgebieden worden er met elkaar verbonden, ontbrekende stukken worden aangekocht en ecologische verbindingen..

Lees verder 11 april 2021   4 dgn oud
Ophion scutellaris

Sluipwespen in de tuin, zandhagedis op zijn mooist...

Lees verder 11 april 2021   4 dgn oud

Voedselbossen zijn één van de meest veelbelovende vormen van duurzame landbouw. Op een voormalige akker bij Almere zijn bodemecologen Isabelle van der Zanden en Ciska Veen van het NIOO begonnen met een nieuw wetenschappelijk..

Lees verder 10 april 2021   4 dgn oud