Natuurberichten

Uitgever: SoortenNL

Deel deze pagina

Pagina 1 van 3 - 21 Resultaten

Het kabinet moet, met alle betrokken partijen samen, op korte termijn afspraken maken om tot een goede basiskwaliteit natuur in het landelijk gebied te komen. In een open brief aan het kabinet dringen Alex Datema, boer en..

Lees verder 13 januari 2020   1 week oud

Vanavond hebben vertegenwoordigers van natuurorganisaties, waaronder SoortenNL, een gesprek gehad met minister-president Rutte en minister Schouten. Hoofdboodschap die aan de bewindslieden werd meegegeven was dat onze natuur van..

Lees verder 11 december 2019   1 maand oud

Vanmorgen stond op de achterzijde van De Telegraaf een paginagrote advertentie over #MijnNatuurBlijft. De natuur is van levensbelang voor dieren, planten, ons klimaat en voor onszelf. Het kabinet overweegt beschermde..

Lees verder 11 december 2019   1 maand oud

In de NDFF, de Nationale Databank Flora en Fauna, zijn gegevens opgeslagen over de planten en dieren in Nederland. Deze worden verzameld door vele vrijwilligers en door professionele organisaties, zoals terreinbeheerders en..

Lees verder 7 november 2019   2 mnd oud

Veertien Nederlandse natuurbeschermingsorganisaties reageren in een open brief op de stikstofcrisis. Er is een probleem, maar nu is ook het moment om samen te werken aan een oplossing...

Lees verder 4 oktober 2019   3 mnd oud

Bijna wekelijks staan de media vol alarmerende berichten over de achteruitgang van aantallen insecten, vogels, en andere diersoorten. Verlies van leefomgeving en gebrek aan voedsel door onder andere het intensieve landgebruik..

Lees verder 29 april 2019   8 mnd oud

Tijdens de Landelijke Vlinderdag op 2 maart werd de uitslag bekendgemaakt van de fotowedstrijd die was georganiseerd door SoortenNL en de projectgroep Natuur van Wikipedia. De wedstrijd heeft meer dan 1000 inzendingen opgeleverd..

Lees verder 7 maart 2019   10 mnd oud

Wikipedia is na google de meest gebruikte website ter wereld. Wat je ook zoekt, je komt bijna altijd uit bij deze digitale encyclopedie. Dat geldt ook voor zoekopdrachten over planten en dieren. Bij die teksten staan vaak mooie en..

Lees verder 23 november 2018   1 jaar oud

Op de invoerportalen verschijnen de eerste meldingen van forse aantallen van de kleine wintervlinder. Deze nachtvlinder plant zich nu, in de winter, voort en is te zien tot ver in december. Het is een zeer algemene vlinder die..

Lees verder 12 november 2018   1 jaar oud

Het totaal aantal dagvlinders dit voorjaar lag dicht bij normaal, maar ze vlogen eerder en korter door de warmte. De junidip begon al in mei en was dieper dan we gewend zijn. De algemeen voorkomende kleine vos, dagpauwoog en..

Lees verder 4 juni 2018   1 jaar oud